Menu
Ikony
-
Link do strony głównej
Strona Główna -
Ułatwienia dostępności
Ułatwienia dostępności -
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
-
Biuletyn Informacji Publicznej
Biuletyn Informacji Publicznej -
Nasz kanał na YouTube
Nasz kanał na YouTube Unia Europejska
Unia Europejska
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Treść Strony
Bilet na mecz z internetu
Coraz częściej dokonujemy zakupów za pośrednictwem Internetu. Choć to wygodna forma kupowania – zanim klikniesz, zwróć uwagę na:
- przemyślane zakupy – kupując bilety na mecz czy koncert -w sieci lub bezpośrednio w kasie- tylko od dobrej woli organizatora zależy, czy będziemy mogli je oddać i liczyć na zwrot pieniędzy. Oznacza to, że gdy nie będziemy mogli uczestniczyć w wybranym meczu, sprzedawca może nie zwrócić nam pieniędzy. Warto wiedzieć, że jest grupa produktów, które będziemy mogli zwrócić –np. gdy kupiliśmy w internetowym sklepie na obszarze UE m.in. koszulkę z wizerunkiem artysty, szalik ulubionego klubu piłkarskiego nie spełniające naszych oczekiwań, mamy prawo do ich zwrotu. Pamiętaj ! W zależności od kraju tzw. „czas na ochłonięcie”, zastanowienie się wynosi od 7 do 14 dni ( w Polsce -14, w Niemczech –14, w Wielkiej Brytanii –7 dni).
Wirtualni sprzedawcy działający poza granicami UE podlegają przepisom swojego kraju, z którymi musimy się wcześniej zapoznać,
- bezpieczne transakcje – aby uniknąć rozczarowania, sprawdź u organizatora, kiedy rozpoczyna się oficjalna sprzedaż biletów i jakie są autoryzowane kanały ich sprzedaży. Oficjalne logo i znaki towarowe ( lub ich podróbki ) mogą być używane przez nieautoryzowane strony internetowe sprzedające fałszywe bilety,
- istotne informacje – uczciwy sprzedawca nie ma powodów, aby ukrywać swoje dane. Na stronie internetowej musisz znaleźć informacje o tym, kto jest sprzedawcą i jak się z nim skontaktować. Przedsiębiorcy mają obowiązek rzetelnie informować nas o pełnej kwocie oferowanego. Podjęcie ostatecznej decyzji o zakupie powinno być poprzedzone uważną lekturą regulaminu –zwróć uwagę na sposoby płatności, koszty przesyłki i sposób składania reklamacji. Upewnij się też, że impreza, na którą bilet oferuje internetowy sprzedawca, odbywa się w tym samym czasie i miejscu, o którym informuje organizator,
- wirtualne płatności – bądź ostrożny, płacąc kartą kredytową. Nie podawaj nikomu numeru PIN oraz nie wysyłaj go przez Internet. W przypadku płatności przelewem przed zalogowaniem sprawdź, czy połączenie z bankiem jest szyfrowane. Jeśli tak, adres witryny powinien rozpoczynać się od https://, a w dole ekranu przeglądarki www powinien pojawić się symbol zamkniętej kłódki,
- wydrukuj potwierdzenie zakupu biletu,
- pamiętaj, że – zgodnie z polskim prawem, osoba która z zyskiem odsprzedaje bilety wstępu na imprezy sportowe, rozrywkowe albo artystyczne podlega karze aresztu, ograniczeniu wolności albo grzywny.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
w Nowym Dworze Gdańskim
[obiekt mapy] Mapa dojazdowa
Stopka Kontakt
Starostwo Powiatowe
w Nowym Dworze Gdańskim
ul. gen. Władysława Sikorskiego 23, 82-100 Nowy Dwór Gdański |
tel. 48 55 247 36 71, fax 48 55 247 36 70 |