Powiat Nowodworski

Treść Strony

Zespół ds. oświaty, zdrowia i kultury

Kontakt: Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Gdańskim
82-100 Nowy Dwór Gdański, ul. gen. Władysława Sikorskiego 23
tel. +48 55 247 3671
faks +48 55 247 3670

W skład zespołu wchodzą:

  1. Inspektor ds. oświaty – Beata Zawadzka (pokój nr 32, tel. wew. 172), email: oswiata@nowydworgdanski.pl
  2. Referent ds. kultury i zdrowia - Małgorzata Wereszczyńska (pokój nr 33, tel. wew. 151),
    Aleksandra Ciżmowska (w zastępstwie) - referent ds. kultury i zdrowia
    email: kultura@nowydworgdanski.pl

Zakres działania Zespołu ds. oświaty, zdrowia i kultury obejmuje koordynację, nadzór i kontrolę  nad działalnością w zakresie administracyjnym i finansowym szkół oraz placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Rada Powiatu, oraz realizację spraw związane z promocją zdrowia i upowszechnianiem kultury i ochronę zabytków.

Do podstawowych zadań wydziału należy:

w zakresie oświaty:

  1. koordynacja, nadzór i kontrola nad działalnością w zakresie administracyjnym i finansowym szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Rada Powiatu w Nowym Dworze Gdańskim,
  2. ustalanie planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół specjalnych,
  3. kierowanie wychowanków do powiatowych placówek kształcenia specjalnego,
  4. prowadzenie spraw związanych z powierzeniem stanowisk dyrektorów oraz wicedyrektorów i innych stanowisk kierowniczych w szkołach i placówkach oświatowych oraz odwoływaniem z tych stanowisk,
  5. ogłaszanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek, projektowanie dokumentacji komisji konkursowej i regulaminu konkursu,
  6. zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych oraz zmian w tych arkuszach,
  7. opracowywanie planu podziału środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli,
  8. współdziałanie z organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami oświatowymi,
  9. przygotowywanie propozycji nagradzania dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
  10. prowadzenie dokumentacji związanej z awansem zawodowym nauczyciela mianowanego,
  11. przygotowywanie propozycji dodatków motywacyjnych i funkcyjnych dla dyrektorów powiatowych placówek oświatowych,
  12. dokonywanie i przygotowywanie oceny pracy dyrektorów powiatowych placówek oświatowych w porozumieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny,
  13. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych, zakładanych przez osoby prawne i fizyczne oraz prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji,
  14. realizacja zadań związanych z udzielaniem uczniom pomocy materialnej ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie Powiatu,
  15. realizacja sprawozdawczości w systemie SIO oraz kontrola z tym związana,
  16. dokonywanie analizy potrzeb edukacyjnych na terenie Powiatu.

w zakresie kultury i promocji:

  1. ochrona dóbr kultury w zakresie przewidzianym ustawą oraz innymi przepisami,
  2. wydawanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury,
  3. ustanowienie społecznego opiekuna zabytków,
  4. inicjowanie działalności kulturalnej powiatu,
  5. prowadzenie spraw związanych z organizacją i tworzeniem powiatowych instytucji kultury,
  6. tworzenie powiatowych bibliotek, ich łączenie, podział i likwidacja oraz zapewnienie funkcjonowania bibliotek publicznych,
  7. prowadzenie i aktualizowanie rejestru powiatowych instytucji kulturalnych,
  8. realizacja otwartych konkursów ofert z zakresu kultury,
  9. organizacja imprez powiatowych,
  10. prezentacja powiatu w portalach internetowych.

w zakresie ochrony zdrowia:

  1. opiniowanie dokumentów związanych z tworzeniem, przekształceniem i likwidacją publicznych zakładów opieki zdrowotnej i zakładów lecznictwa odwykowego, po każdorazowym zasięgnięciu opinii komisji ochrony zdrowia,
  2. opiniowanie w sprawach zakupu lub przyjęcia darowizny nowego sprzętu i aparatury medycznej oraz dokonywania zakupu lub przyjęcia takiego sprzętu przez zakład opieki zdrowotnej,
  3. obsługa postępowania konkursowego na stanowisko kierownika zakładu opieki zdrowotnej oraz zastępcy kierownika w zakładzie, w którym kierownik nie jest lekarzem,
  4. przygotowywanie projektów uchwał o tworzeniu rady społecznej, działającej przy zakładach opieki zdrowotnej,
  5. przygotowywanie projektów uchwał lub zarządzeń o zmianach form gospodarki finansowej samodzielnych zakładów lub o ich likwidacji,
  6. kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych,
  7. prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na rozwiązanie przez zakład pracy stosunku pracy z inwalidą wojennym i wojskowym oraz kombatantem i inną osobą uprawnioną w okresie 2 lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę,
  8. rozwijanie i popieranie działalności informacyjnej i kulturalnej podejmowanej w celu informowania społeczności o szkodliwości narkomanii,
  9. promocja w zakresie działalności powiatu na rzecz propagowania zdrowego stylu życia,
  10. realizacja zadań wynikających z przepisów Ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
  11. pozyskiwanie środków finansowych na wspieranie działań pro zdrowotnych,
  12. planowanie i nadzór nad wykorzystaniem przyznanych środków finansowych,
  13. ustalenie godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu,
  14. realizacja otwartych konkursów ofert z zakresu ochrony zdrowia.
[obiekt mapy] Mapa dojazdowa

Stopka Kontakt

Starostwo Powiatowe
w Nowym Dworze Gdańskim

QJX2DEmFsU9npbv+9vWPaZ5xuWizOHTxXeVs1RVlg0Io5rDAXM+dUUej1hXXVYMmCO9SPAABwcQ53vBZAzAAAAAElFTkSuQmCC  ul. gen. Władysława Sikorskiego 23,
 82-100 Nowy Dwór Gdański
VrfL9OzNMzxVzNaR+VzFg0+yz6ZPmAsrXUTuju9RbcAMdnGD57xAGdUWur9Pk2fJBdWGOHrQilo8YRNL2P8SYAAQt0rkmxW7ngAAAABJRU5ErkJggg==  tel. 48 55 247 36 71,
 fax 48 55 247 36 70